2012. szeptember 21., péntek

Párosan szép

by PO
Olyannyira nyitottak vagyunk a világ történéseire, hogy blogunk a debreceni Zamat Fesztiválra is küldött egy tudósítót. Az pedig éppen én voltam. Ez a fesztivál már a második, szerényen megbújik a nagy nyári bulik árnyékában, bocs, én is itt vagyok.

Figyelem, sőt, vigyázat! A poszt további része termékmegjelenítéseket is tartalmaz!

A Zamat fesztivál a pálinka és a debreceni páros kolbász ünnepe. Jól van ez így, egy pálinka fesztiválra nemigen mennék ki, ha mégis, nem tudnék konkrét párlatélményekről beszámolni. De így viszont a pálinka párjával, a híres-nevezetes debreczeni páros kolbásszal még tudtam foglalkozni. Autós sors.
Gyermekeimmel gyorsan körbenéztünk az etetőhelyeken és egy gyors kóstolást rendeztünk. Hagymás sült kacsamáj: gyámoltalan. Én borsos karakterrel, római köménnyel, édesköménnyel, hagymamaggal fűszerezem, hagymát gazdagon párolok alá, szóval ez ahhoz képest menzagagyi.
Debreceni páros ugyaninnen: átlagos. Később jutott eszembe, vajon a debreceni pároskolbász versenybe ezzel neveztek? Ha igen, nem lesz belőle nagy elismerés.
Egy másik helyről haltepertő. Míg vártam az adag elkészítésére, firtattam a harcsa halászlé alapanyagát. Pfffffff, afrikai harcsa! Még szerencse, hogy haltepertőt csakis pontyból lehet készíteni. Nem is vennék attól debrecenit, aki még egy tisztességes harcsa halászlevet sem tud összeütni! De a haltepertő finom volt.

Jártam, keltem, fotózgattam, a párlatos kiállítók esetében kétféle koncepciót véltem felfedezni. Vagy komoly szakembernek kinéző férfiak, vagy szép lányok üldögéltek a standoknál. Persze, lehet, hogy némelyik menyecske értett a párlatokhoz is, ezt nem teszteltem.

Később ráakadtam egy ismerős vendéglő standjára, na, ott egy nagyon szép mestermunkát találtam. A Mester8 vendéglő standján az I-Bolt és Boros Laci bácsi közös alkotását láttam. Már kifőzés előtt tanulmányozhattam a kolbász textúráját. Gyönyörű, nagy szemcsés, igazi vagdalt jelleg. A főzés és a rövid pirítás után a tányéromra tettek egy párat, még szerencse, hogy az első falat előtt nem felejtettem el fényképezni! Ez végre egy olyan kolbász volt, amelyik nem aromától, hanem valódi füsttől volt zamatos, és az első harapás rögtön elárulta, hogy nem egy pépes virslivel van dolgunk. Elhiszem, hogy ez egy versenymű!

Na, akkor nézzük a vizuális emlékeimet a Debreczeni Zamat Pálinka és Pároskolbász Fesztiválról:
































Ki emlékszik a mese címére? :))



















Az alábbi néhány kép afféle képes csilihatározó. Katt rá, jó nagy kép lesz.

























8 megjegyzés:

Mitzi von Küche írta...

Hát igen: a tanulság tapintható - ha jót akarsz enni, készítsd el magad. (Azért a M8-at még egyszer tesztelni fogom.)
Szép fotók!

süllőcske írta...

Aranyszőrű bárány?
A kolbász jó lehetett..
És tényleg szép fotók, köszönjük a tudósítást.

Névtelen írta...

Ha láthatnék még valaha olyan kolbászt, amit nem életlen, vagy aprótárcsás darálón maszatoltak össze. Én a debrecni és sok más kolbászra olyanként emlékszem amiben látni lehetett a vagdalt szalonna és húsdarabokat.

süllőcske írta...

HajduL: Zilahy Ágnes hosszú teknőbe javasolja tenni a nagyobb darab húsokat, kövérjét is, két hosszú késsel a tekenő hosszában vagdalandó.
Így sokkal jobb, mint "bárddal megvagdalva".
Jó darabosnak kell lennie, mert így levesebb a kolbász. Tizedrész vizet is adat hozzá, fog!hagymát lehet beletenni, de el is hagyható.
Egy napot szikkad, kettőt fistelődik.

Daróczi Imre írta...

Erről lemaradtam, pedig a csilik miatt kimentem volna szívesen...
A mese címe nem az volt hogy a csillagszemű juhász? A királylány megmutatta mindenét egy-egy bárányért... (azaz fizetség ellenében) majd a juhász kitalálta hogy milyen jegyek vannak a királyleány intim részein... (egyébiránt az üveg ízléstelen)

süllőcske írta...

Daró: Nekem is a bárány jutott eszembe, de nem, a királyleány a három táncoló malacot akarta, megmutatta értük a jegyeit.
A mese címe tehát: A királykisasszony jegyei.
Hallottam, hogy valakik pajzánnak, a gyerekek megrontójának minősítették.
Sok helyről el is távolították, nem úgy, mint a tényleg olyanokat. Őrület.

Andrass9 írta...

Nagyon jó beszámoló! A csilihatározó is tetszik, csak kár, hogy nem külön ablakban nyílik meg a kép. Nagyon ennék egy JÓ debrecenit! Nosztalgiám beindult...

PO írta...

A királylány jegyei. Fölöttébb pajzán mese :))
Megrontás? Ugyan már, számoljuk össze, egy nap miféle impulzusok érik a gyereket...